|
З прадавніх часів церква була консолідуючим та стабілізуючим фактором духовного життя села/В умовах бездержавного існування української нації протягом багатьох століть вона згуртовувала людей до громадського таполітичного життя. Одночасно вона була важливим контрольним та виховним фактором в житті селян. парохи тривалий час були чи не єдиною інтелігентною силою в селі. тому хрестоматійний вираз полонізаторів минулих століть, "Жеби зніщиць хлопа, тшеба зніщиць попа " зловісно простежується при вивченні історії десятків парафій Львівщини Отже, немислимо вивчати історію села без вивчення історії церковного життя у ньому. На жаль, найдавніших документи» про місцеву церкву мабуть немає, бо скільки разів горіли церкви та села... Ті архівні документи, які збереглися, поход-,111 з досить пізніх часів.
Теж в церкві зберігається "Тріодь цвітна", видрукувана І\І.Сльозкою 11березня 1642 року за благословенням митрополита київського Петра Могили.Вона має багато гарних ілюстрацій і віддрукована в дві фарби. В ній є велика передмова N. Сльозки, а на другій сторінці поміщено герб родини Киселів(округле шатро з хрестом вгорі). Очевидно родина Киселів дала кошти на видання книжки. Один з членів цієї родини (а може і меценат книжки) Адам Кисіль був посередником у переговорах польського короля з Б.Хмельницьким у визвольній війні у раїнського народу. Внизу книги був напис про жертводавця до храму, але при пізніших палітурних роботах він був підрізаний. Видно тільки, що книгу купив до церкви Михайло Гара(..)ньків. |
1 стор. | 2 стор. | 3 стор |
---|